Full moon en meer - Reisverslag uit Phi Phi Don, Thailand van Anne Haar - WaarBenJij.nu Full moon en meer - Reisverslag uit Phi Phi Don, Thailand van Anne Haar - WaarBenJij.nu

Full moon en meer

Blijf op de hoogte en volg Anne

15 September 2012 | Thailand, Phi Phi Don

Inmiddels alweer 2 weken geleden, maar op 1 september vond de beruchte maandelijkse ' full moon party' op Koh Pangan plaats. Koen en ik hadden afgesproken om in hetzelfde guesthouse te verblijven als een groepje Australiers die we in Bangkok ontmoet hadden. Samen met hen gingen we erheen. Het was echt onbeschrijfelijk, tienduizenden feestende backpackers op het strand, gekleed en geverfd in neon kleuren die emmers met drank naar binnen werkten en dansten tot de zon opkwam. Een zeer geslaagd feestje dus!

Samen met onze nieuw opgedane vrienden zijn we nog een paar dagen op het eiland gebleven, voordat ze terug naar Australie gingen. En zij waren niet de enigen die naar huis moesten, de tijd was aangebroken om afscheid te nemen van Koen... Hij ging terug naar Bangkok om vanuit daar naar Nederland te vliegen. Maar geen zorgen, ik bleef gelukkig niet in mijn eentje achter. Inmiddels hadden we kennis gemaakt met 3 Ierse meiden en die waren zo aardig om mij op sleeptouw mee te nemen naar het volgende eiland: Koh Tao.

In Koh Tao hebben we een 4 daagse duikcursus voor beginners gevolgd en heb ik mijn openwater duikbrevet gehaald. Het duiken was echt een super ervaring, maar helaas voelde ik me niet helemaal lekker. Terwijl de andere meiden door gingen voor hun gevorderden brevet heb ik 2 dagen ziek in bed gelegen. Misschien probeer ik mijn gevorderden brevet later nog ergens anders te halen. Het eiland zelf was echt prachtig! De laatste dag heb ik samen met een ander meisje een quad gehuurd en hebben we het eiland verkend. De meeste mensen huren hier scooters, maar met alle ongelukken die daarmee gebeuren waag ik me er liever niet meer aan. Een van de Ierse meiden is, net als vele anderen, van een scooter gevallen en we hebben haar 2 dagen in het ziekenhuis moeten bezoeken..

Met nog 2 nieuwe aanwinsten aan ons kleine groepje vertrokken we met de nachtboot naar de andere kant van de Thaise kust, naar het eiland koh Phi Phi. Dit moet het mooiste eiland van Thailand zijn, maar we hebben hier nog niet veel van kunnen zien. Het heeft de afgelopen dagen bijna alleen maar geregend en gestormd. Gisteren hebben we met zijn allen een boot gehuurd en rond het eiland gevaren.

Vanochtend zijn de Ierse meiden terug naar huis vertrokken. Hoewel het erg leuk is om zoveel nieuwe mensen te ontmoeten, blijft het afscheid nemen moeilijk. Je kan in korte tijd best wel gehecht raken aan elkaar. Maar de tijd is dus aangebroken voor mij om weer op zoek te gaan naar nieuw reisgezelschap op een nog onbekende bestemming.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Phi Phi Don

Zuid-Oost Azië

Recente Reisverslagen:

21 Januari 2013

Home sweet home

01 Januari 2013

Merry Christmas and a Happy New Year!

09 December 2012

In love!! (with the Philippines)

20 November 2012

Vreemde eetgewoontes

07 November 2012

Good morning Vietnam!
Anne

Actief sinds 04 Aug. 2012
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 16232

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2012 - 11 Januari 2012

Zuid-Oost Azië

Landen bezocht: