Sawadee ka! - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Anne Haar - WaarBenJij.nu Sawadee ka! - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Anne Haar - WaarBenJij.nu

Sawadee ka!

Blijf op de hoogte en volg Anne

29 Augustus 2012 | Thailand, Ayutthaya

Inmiddels hebben we heel Thailand al bijna doorgereisd en zijn we aangekomen bij de eilanden in het zuiden. Maar ik zal eerst bij het begin beginnen.

Onze derde dag in Ayutthaya hebben we fietsten gehuurd. Dat bleek nog een hele onderneming. Niet alleen moesten we tussen het drukke Thaise verkeer leren aan de linkerkant van de weg te fietsen, we werden daarnaast ook nog achterna gezeten door straathonden. Maar we hebben het overleefd en hebben de prachtige ruines, waar de oude hoofdstad van Thailand bekend om staat, bewonderd. Ook hebben we hier voor het eerst olifanten gezien die helaas alleen gebruikt worden als toeristische attractie.

Na een bijna slapeloze nacht in de nachtbus kwamen we aan in Chiang Mai. Deze stad is veel rustiger dan Bangkok en de mensen zijn een stuk aardiger. Het is hier op straat ook erg veilig. Vooral Koen vond het nachtleven erg interessant en ging een paar keer in zijn eentje naar Thaise nachtclubs waar hij de enige buitenlander was. Ik vermaakte me meer met de andere mensen uit ons hostel. In Chiang Mai hebben we verschillende Boedistische tempels bezocht. Ze hebben er hier ontzettend veel en ze zijn allemaal even mooi! Daarnaast hebben we een tweedaagse trektocht gemaakt in de ' jungle' waar we op olifanten hebben gereden, in een rivier zijn wezen raften, een waterval hebben bezocht en in houten hutjes in het bos hebben geslapen. Een echte ' back to nature' ervaring. Vooral het rijden op olifanten vond ik indrukwekkend, wat een grote dieren!

Met de bus zijn we weer richting Bangkok gereden waarna we de nachttrein richting het zuiden hebben gepakt. De trein is een stuk comfertabeler dan de bus aangezien ze de stoelen 's avonds ombouwen tot bedden. Met een boot werden we vervolgens naar het eiland Koh Samui gebracht. De stranden zijn hier echt prachtig en het water azuurblauw! Ik ben vandaag met een paar andere mensen met scootertjes over het eiland gereden terwijl Koen lekker aan het stand lag.

De volgende stop is Koh Pangan. Hier vind op 1 september de bekende ' full moon party' plaats die we natuurlijk niet kunnen missen!;)

Liefs

• 29 Augustus 2012 - 19:26

Christa:

Wow, je hebt gewoon in de jungle op een olifant gezeten! En wat hebben jullie in korte tijd al veel gedaan en gezien zeg. Leuk om jullie avonturen te lezen and this is only the beginning. Hoe is het verder met je Thais? Veel plezier op die eilandjes, die schijnen inderdaad prachtig te zijn. Wie weet gaan wij er ook nog eens naartoe, maar ik wacht jouw vooronderzoek even af ;)

Kijk uit naar je volgende berichtje! Liefs

• 29 Augustus 2012 - 20:52

Zonne:

^^ wat leuk allemaal! En nu lekker op de mooie stranden :)
    Heeeeeel veel plezier 1 september (en doe voorzichtig :) niet meedoen met 'touwtjespringen' )
    Geniet er van! Liefs

• 29 Augustus 2012 - 21:12

Carla Penders:

Hallo Anne en Koen,

Wat leuk al die reisverslagen.
    Wat hebben jullie al veel beleefd.Geniet ervan.
    Tot horens, veel liefs Tante Carla

• 30 Augustus 2012 - 11:12

Gabrielle:

Heej anne :),

Leuk om te lezen, herken echt bijna alles wat je schrijft! Die jungle tour in Chiang Mai heb ik ook gedaan. Geniet er nog lekker van, je broer gaat je al bijna verlaten of niet? Have fun op de eilanden want die zijn echt super! xx