Een eerste update - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Anne Haar - WaarBenJij.nu Een eerste update - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Anne Haar - WaarBenJij.nu

Een eerste update

Blijf op de hoogte en volg Anne

19 Augustus 2012 | Thailand, Ayutthaya

Hoi allemaal,

Het is nu al weer 5 dagen geleden dat Koen en ik aankwamen op het vliegveld in Bangkok en sinds die tijd is er veel gebeurd. Nadat we eindelijk hadden uitgevonden hoe we vanaf het vliegveld bij het hostel konden komen (de buslijn die we wilden nemen bestond niet meer), bleek dat we per ongeluk de verkeerde nacht geboekt hadden. Oeps..:p Gelukkig was er nog een kamer vrij waar we terecht konden. Na een eerste indruk van de stad opgedaan te hebben, gingen we met wat mensen uit het hostel ergens eten en vervolgens de stad in voor een drankje. Koen besloot die avond meteen het nachtleven van Khao San Road te verkennen terwijl ik op tijd in bed lag om van mijn jetlag af te komen.

De 2 dagen erna hebben we Bangkok verder verkend en een nieuw hostel gezocht aangezien het andere volgeboekt was. De stad is vooral erg druk en chaotisch en je wordt constant lastig gevallen door taxichauffeurs en betuurders van tuktuks die vragen waar je naartoe gaat. Daarnaast is het soms wel lastig om erachter te komen hoe alles precies werkt, waardoor we bijvoorbeeld op een verkeerde boot terecht kwamen. Nou ja, zo kom je nog eens ergens. Met de cultuurshock valt het gelukkig wel mee. Natuurlijk zijn we ook even gaan kijken bij de ' red light district' van Bangkok, waar ik bekend raakte met het verschrikkelijke fenomeen ' pingpong shows'. Beide avonden zijn we wezen stappen op Khao San road waar we samen met andere backpackers emmers met drank en gebakken insecten naar binnen werkten. Zeer geslaagde avonden dus!

Gisteren hebben we de bus gepakt naar Ayutthaya, een plaats 2 uur ten noorden van Bangkok en bekend om haar oude ruines. Daar hebben we nog niet zoveel van gezien want we hebben vandaag meteen een tripje gemaakt naar Lopburi. Hier wordt een oude ruine bewoond/ geterroriseerd door een kolonie apen. Koen, die met een plastic zakje met eten rond liep, was al meteen in gevecht met een aap. Een gevecht dat Koen verloor.. En had een oud Thais dametje ons bij de bus niet geholpen, dan zwierven we daar waarschijnlijk nog steeds verdwaalt rond:p Misschien moeten we toch maar leren Thaise tekens te lezen..

Vandaag hebben we ook voor het eerst echt te maken gekregen met het regenseizoen hier, er was echt een enorme stortbui. De rest van de dagen hebben we het gelukkig droog gehouden.

Tot nu toe vermaken we ons in ieder geval prima!
Voor foto's verwijs ik jullie trouwend door naar Facebook, dat gaat wat sneller met uploaden.

Liefs

• 19 Augustus 2012 - 19:21

Marijke:

Lieve Anne en Koen,
    Nou wat een geweldige avonturen al in een paar dagen tijd!! En hoe relaxed je het allemaal verteld van verkeerde boot, bus die niet meer rijdt enz. En het eten van insecten!!
    Ik zit ben in Frankrijk op vakantie en ben blij met internetverbinding in hotel.
    Heel veel plezier zo samen, en wat ontzettend leuk om te lezen!!
    groetjes en liefs van jullie tante Marijke

• 19 Augustus 2012 - 23:15

Nienke:

Lieve Anne en Koen! Het gaat weer lekker bij jullie heb ik wel door haha ;) Ach je hebt geen haast, dus komt wel goed :P Geniet er van het klinkt al erg leuk!

Liefs Nienke

• 20 Augustus 2012 - 04:09

Anneke:

Lieve Anne en Koen,

Hier ook even een reactie van jullie andere tante, jullie maken wel leuke spannende dingen mee. Leuk om te lezen! Die insekten lijkt me wat minder, maar met een emmer drank krijg je ze vast wel weggespoeld. Wat is een pingpongshow trouwens?
    Volgens Luis moet je in Thailand ook zeker eens mangostan eten, dat is volgens hem de lekkerste vrucht die er bestaat. En hij raadt jullie ook de drijvende markt aan, dat is zo´n 50 km van Bangkok vandaan.
    Geniet ervan samen en wij zijn benieuwd naar jullie verdere avonturen!
    Veel groeten en liefs van Anneke

• 20 Augustus 2012 - 16:06

Loes:

Hoi Anne en Koen!

Wat leuk om dit berichtje van jullie te lezen! Wat cool dat jullie zo met z'n tweeën daar zo zitten en allerlei avonturen meemaken. Vaak is het alleen maar leuk als het allemaal net iets anders loopt dan gepland. Heel veel plezier nog daar!

Groetjes Loes

• 20 Augustus 2012 - 16:55

Maura:

Hee schattie, leuk om te lezen allemaal!! Ben vooral jaloers op die emmers en insecten haha ;) mis je in utrecht . Heeeel veel plezier daar maar dat komt wel goed zo te lezen. xoxo mau

• 21 Augustus 2012 - 11:53

Mariska:

Hoi Anne,

Wat leuk om nu al een blog te kunnen lezen!
    Hè gats, insecten, zijn die lekker?!
    Mooi dat je het verder naar je zin hebt :)
    Wij mogen weer lekker beginnen met de selectietrainingen, (het leven gaat hier gelukkig gewoon door) joepie!

Kus

• 07 Oktober 2012 - 22:36

Annet Mazeland:

dag anne, was op de verjaardag van jouw vader.
    hoorde van jouw mama dat je je bankpas kwijt was bla, bla, bla,
    gebeurd anke ook geregeld hoor.
    geniet je een beetje en doe voorzichtig. je zult wel een geweldig reisverhaal schrijven over deze reis niet?
    ik vind het superknap dat je dit in de eentje doet. wat een onderneming zeg.

groetjes annet mazeland