(s)cambodja?#2 - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Anne Haar - WaarBenJij.nu (s)cambodja?#2 - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Anne Haar - WaarBenJij.nu

(s)cambodja?#2

Blijf op de hoogte en volg Anne

31 Oktober 2012 | Cambodja, Preah Seihanouk

Oke, het is even vroeg opstaan en je moet een plaatsje vinden tussen honderd andere toeristen, maar de zonsopgang achter de Ankor Wat tempel is adembenemend mooi en magisch! Een oranje zon en de weerspiegeling van de tempels in het water. Ik wou dat het internet hier niet zo langzaam was zodat ik foto's kon uploaden! Ook de rest van de Ankor tempels zijn zeker een bezoekje waard! Zo is het door bomen overwoekerde Ta Prohm de achtergrondsetting van de Tomb Raider film. En voor nog geen 8 euro per persoon huurde ik met iemand anders een tuktuk met chauffeur die ons de hele dag van tempel naar tempel rondreed. Wat een zwaar leven toch hier..

Na Siem Reap stond Phnom Phen, de hoofdstad van Cambodja, op het programma. Cambodja heeft een erg heftige en recente geschiedenis en dat is hier goed terug te vinden. Nog geen 35 jaar geleden is een groot gedeelte van de bevolking onder het regime van de Khmer Rouge omgekomen. Een overlevende van deze genocide gaf ons een rondleiding door een oude school die door de Khmer Rouge als gevangenis en martelhuis gebruikt werd. En even buiten de stad brachten we een bezoek aan de 'killing fields' waar tienduizenden mensen vermoord en massagraven gedumpt werden. Het was allemaal erg heftig om te zien, maar wel ontzettend interessant! Ik verbaas me erover hoe weinig er in het dagelijks leven te merken is van deze geschiedenis en hoe vriendelijk en gelukkig de mensen in Cambodja overkomen.

Na al deze treurige verhalen was het hoog tijd voor iets vrolijks! In Sihanoukville had ik afgesproken met vrienden die ik in Thailand had leren kennen. En boven al mijn verwachtingen was mijn pinpas inmiddels ook in Cambodja aangekomen! Dus met mijn portemonnee gevuld met geld brachten we een paar dagen op het eiland Koh Rong door. Aangezien ik al een paar weken geen strand had gezien, was het natuurlijk hoog tijd om weer een beetje bij te kleuren. Dat was ook ongeveer het enige wat je op dit bijna onbewoonde eiland kon doen, lekker aan het strand liggen. En om 12 uur, als de generator uitging, kon je genieten van de sterrenhemel of of een duik nemen in de zee tussen het oplichtende fosfaat.

Na nog een paar dagen in (vooral de bar moet ik bekennen van) Sihanoukville doorgebracht te hebben was de tijd weer eens aangebroken voor het onvermijdelijke afscheid en mijn reis te vervolgen naar een land met een al even zware geschiedenis, Vietnam!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Preah Seihanouk

Zuid-Oost Azië

Recente Reisverslagen:

21 Januari 2013

Home sweet home

01 Januari 2013

Merry Christmas and a Happy New Year!

09 December 2012

In love!! (with the Philippines)

20 November 2012

Vreemde eetgewoontes

07 November 2012

Good morning Vietnam!
Anne

Actief sinds 04 Aug. 2012
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 16196

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2012 - 11 Januari 2012

Zuid-Oost Azië

Landen bezocht: